zondag 1 april 2018

Maart wrap up


Maart was iets minder heftig qua lezen. Hoewel...

Ik las in totaal 9 items: 5 boeken - waarvan 2 hele dunne en 1 heel dik - en 4 strips.

Drie van deze dingen kregen 4 sterren, eentje slechts twee. En uit de viersterren komt mijn boek van de maand:

A little life - Hanya Yanagihara

Deze klepper van maar liefst 720 pagina's werd al vorige week uitgelezen, maar ik ben nog steeds mijn gedachten erover aan het samenrapen. Een bespreking zal zeker nog volgen - hopelijk deze week.

Maar ik kan wel al zeggen dat ik het boek vier sterren gaf en met momenten heel diep getroffen werd door wat ik las.

Zoals gezegd: bespreking volgt.

*edit* En die is er nu! Kan je hier lezen. *edit*

Mijn andere viersterren van maart:

Ontwakende goden - Sylvain Neuvel

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Imperial phase part II (The wicked + the divine, vol. 6) - Kieron Gillen e.a.

Hierover kan ik niet veel zeggen zonder de vorige delen te spoileren...

Laten we gewoon zeggen dat ik het heel graag gelezen heb en dat het zijn vier sterren meer dan verdiend heeft.

Een driesterrenboek dat besproken werd:

Een Duits leven - Brunhilde Pomsel en Thore D. Hansen

Mijn bespreking kan je hier lezen.

En dan het slechtste dat ik de afgelopen maand las:

Gezien de feiten - Griet Op de Beeck

Boekenweekgeschenk, 2018
95 p.

Dit was het boekenweekgeschenk voor dit jaar en hoewel ik er niet actief naar op zoek was, kreeg ik het ongevraagd gratis bij een bestelling die ik deed bij Bol. En aangezien er heel wat rond te doen was, besloot ik het maar te gaan lezen. Het was per slot van rekening maar een boekje van 95 pagina's...

Ik schreef er het volgende over op Goodreads:

De stijl van Griet Op de Beeck is ondertussen welbekend, maar toch vond de uitgeverij het nodig om nog maar eens te gaan benadrukken dat de gij-vorm in het verleden ook een -t krijgt... Kwestie van weer een stortvloed aan mails te voorkomen?

Voor de rest is dit boekje maar mèh te noemen. Hoofdpersonage Olivia zit in een endlife crisis (hoe moet je dat anders gaan noemen bij iemand die 71 is?) en trekt vrolijk naar Afrika om daar te gaan helpen. Dat ze en passant verliefd wordt op de Afrikaanse Daniel, is dan mooi meegenomen...

Nee, dit was het toch niet.


Alles wat ik las in maart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten