zaterdag 1 april 2017

Maart wrap-up


Maart was een goeie leesmaand.

Goodreads vertelt mij dat ik 20 items las, 4 daarvan waren boeken, 16 strips.

Van deze 4 boeken kregen er 3 van mij vier sterren (en eentje twee) en ook bij de strips vielen er vier sterren te rapen. Zoals al gezegd: een goeie leesmaand.

Een boek van de maand kiezen was dan ook niet eenvoudig, vandaar dat het bovenste schavotje een gedeelde eerste plek wordt:

The handmaid's tale - Margaret Atwood
Ons soort mensen - Juli Zeh

Toegegeven, ik gaf The handmaid's tale 4.5 in plaats van 4 sterren en Ons soort mensen "slechts" 4, maar toch verdienen ze allebei de hoogste plek.

Het ene boek is een dystopische klassieker die ik zeker nog ga herlezen en het andere is een schitterende beschrijving van een kleinedorpsmentaliteit.

Allebei heel lezenswaardig!

Het andere viersterrenboek:

Meisje jongen jongen meisje - Harald Nortun

Bespreking hier.

Viersterrenstrips:

Walking dead #22-23 - Robert Kirkman en Charlie Adlard

Bespreking hier.

Kale kop #1-4 - Zidrou en Ernst

Bespreking hier.

Guardians of the galaxy #1-7 - diverse auteurs

Bespreking hier, maar eigenlijk kreeg slechts ongeveer de helft ervan vier sterren, de rest kreeg er drie.

Paper girls #1 - Brian K. Vaughan en Cliff Chiang

Bespreking hier.

Het slechtste dat ik las, met slechts 2 sterren was het volgende:

Verliefde vlinders - Benjamin Lacombe

Clavis, 2015
32 p.
Vertaald uit het Frans: Les amants papillons

Dit rijk geïllustreerde verhaal gaat over Naoko, een veertienjarig meisje dat een traditionele opleiding als dame moet gaan volgen, maar liever literatuur zou studeren. Daarom verkleedt ze zich als jongen en ze wordt al snel verliefd op een medestudent, Kamo. Wanneer haar strenge vader haar terughaalt naar huis, onthult ze haar geheim en haar liefde aan Kamo. Wat volgt is gewoon de onnozelheid van tienerliefdes die verstrekkende gevolgen hebben (denk gewoon Romeo en Juliet in Japan).

Ik zal wel weer te nuchter zijn voor zo'n verhalen, maar als het geen prachtige Japans geïnspireerde tekeningen had gehad, had het slechts 1 ster gekregen...

Geen aanrader (of je zou de prenten moeten uitsnijden en in een kader steken).

Alles wat ik las in maart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten