zaterdag 22 april 2017

Cosy Reading Night - Spring edition


Evelyne is zo beïnvloedbaar. Evelyne is zo beïnvloedbaar. Etc...

Ja hoor, ik ga weer eens aan een raar booktube-evenement meedoen.

Lauren van Lauren and the books organiseerde tot nu toe al 2 keer een Cosy Reading Night, waarbij drie uur lang enkel maar gelezen wordt en je ondertussen van snacks en ander lekkers kan genieten.

Haar "officiële" aankondiging van deze editie:



Het komt er dus op neer om op zondag 23 april van 19.00u tot 22.00u (Britse zomertijd) enkel nog gezellig in de zetel te hangen met boeken en snacks.

En dat ben ik van plan. Maar aangezien zij op Britse zomertijd leeft, gaat de Cosy Reading Night bij mij door van 18.00u tot 21.00u op zondagavond.

Mijn TBR voor de avond staat al vast, want Lauren stelt voor om elk uur iets anders te gaan lezen, kwestie van wat afwisseling te hebben. Je hoeft dat natuurlijk niet te doen, maar ik denk dat het voor mij wel de beste oplossing zal zijn, aangezien mijn aandacht nogal snel verslapt als ik constant in hetzelfde boek zit te lezen...

Wat staat er op mijn leesprogramma?

Dit is dé klassieker en ook één van de populairste boeken uit de Canadese kinderliteratuur. In de jaren '80 werd een deel van de boekenreeks (er zijn 8 delen) verfilmd en ook deze verfilmingen worden gekoesterd door de fans. Ik zag die een aantal jaren geleden voor het eerst en de tv-films zijn echt wel het bekijken waard.

Begin jaren '90 werd de tv-reeks Road to Avonlea op de wereld losgelaten, die zich afspeelt op dezelfde plek en waar ik elke week naar uitkeek.

Toemaatje: Netflix komt op 12 mei met een nieuwe verfilming van Anne of Green Gables. Hoog tijd dus om dit eens te gaan lezen!

Nog zo'n superheldenreeks, naast Guardians of the Galaxy, die door Standaard Uitgeverij in het Nederlands wordt uitgegeven. Er zijn ondertussen al 8 delen verschenen, maar ik heb enkel nog maar het eerste gelezen. En dat zal moeten herlezen worden, vrees ik.

Of ik ze allemaal zal gelezen krijgen op een uur tijd, wordt afwachten. Ik zie wel hoe ver ik geraak.

Ik liep de afgelopen week in de bibliotheek (let wel: niet mijn standaardbib) te zoeken naar wat ik omschrijf als "iets onnozels, maar onderhoudend genoeg om er in te blijven lezen". En toen zag ik ineens de reeks van De kat die...  in het rek staan. Hoe kan het dat ik nog nooit van deze boeken gehoord heb?

Het draait in deze reeks om een journalist die, Miss Marplegewijs, steeds bij een moordzaak betrokken wordt en met de hulp van zijn katten het mysterie oplost.

Hopelijk valt dit eerste boek mee, want dat klinkt toch écht goed, nietwaar?

Morgenavond ga ik dus gedurende drie uur compleet off-line om van mijn boeken te genieten. Eventjes niet bereikbaar zijn, het kan en zal deugd doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten