zondag 23 oktober 2016

Cold Feet - Seizoen 6!!!!!


Oh my, ben ik toch wel het allerbelangrijkste wapenfeit van de komende televisieweek vergeten te vermelden op mijn weekoverzicht zeker?

Vanaf volgende vrijdag 28/10 is het zesde seizoen van Cold Feet op NPO3 te zien!


Cold Feet is een Brits dramedy dat draait rond het wel en wee van 3 koppels dertigers. Het werd uitgezonden tussen 1997 en 2003 op de Britse zender ITV en besloeg 5 glorieuze seizoenen.

En die heb ik allemaal op dvd, natuurlijk:

De seizoenen hebben elk maar zo'n 8 afleveringen (het nieuwe dus ook), maar in die afleveringen volg je de ups en downs in de relaties van de hechte vriendenkliek Adam, Pete, David en hun wederhelften Karen, Rachel en Jenny.

Het is ook de serie waar ik voor de eerste keer James Nesbitt (Adam) zag acteren en sindsdien ligt deze Noord-Ierse acteur in de bovenste schuif bij mij. Vorig jaar kon je hem nog zien schitteren als treurende vader in het eerste seizoen van The missing op BBC en ook in The secret, dat nu eveneens op NPO2 wordt uitgezonden sinds gisteren (op Canvas is die al gepasseerd).

Wie kan er de oerromantische (en ook een beetje pijnlijke) serenade van Adam aan Rachel vergeten?

Ja, da's een roos in zijn...
Om nog niet te spreken over de vele tranen die geplengd zijn - voor één keer ook bij mij - toen we nogal bruusk afscheid moesten nemen van Rachel (Helen Baxendale) waardoor Adam met een paar maanden oude baby achterbleef.

't Is misschien al duidelijk: Adam en Rachel zijn mijn favoriete koppel uit deze reeks - en waarschijnlijk het favoriete koppel van iedereen die deze serie zag. Hun relatie kent heel wat moeilijkheden en wanneer het dan eindelijk allemaal weer koek en ei is, gebeurt het ondenkbare. Zo moeten series gewoon in elkaar zitten.

Maar ook hun vrienden kennen relatieproblemen: vreemdgaan, uit elkaar groeien, het gebeurt er allemaal en het drama wordt vaak overgoten met een humoristisch sausje.

Wie dit nog niet gezien heeft: haal die dvd's ergens vandaan en kijken! Je zal niet teleurgesteld worden door deze fantastische reeks. Voor mijn Nederlandse lezers - als die er al zijn: op NPO kan je alle afleveringen tot december gratis online bekijken.

En nu is er dus, na 13 jaar afwezigheid, het zesde seizoen van deze schitterende Britse reeks. De dertigers zijn ondertussen vijftigers geworden, maar hun karakter is nog steeds hetzelfde. In Engeland staat morgen de laatste aflevering op het programma, maar wij kunnen er dus van beginnen genieten vanaf komende vrijdag!



Cold Feet, seizoen 6 - vrijdag 28/10 om 20.30u op NPO3.
Niet vergeten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten