vrijdag 9 september 2016

Kijktips week 10/09-16/09


Oh boy... Vorige week eindigde het veertiende seizoen van Law & Order : Special Victims Unit op Vijf met een knaller van een cliffhanger. De deze in zak en as want ze zijn daar bij Vier (waar het eerst zat) en Vijf nogal wispelturig wat betreft het uitzenden van deze reeks... Bijvoorbeeld: op zondagavond na middernacht??

Maar wat blijkt nu: Netflix plaatste recent het vijftiende en zestiende seizoen op hun site, kan ik meteen gaan bingewatchen en mijn onveiligheidsgevoel met 500% doen stijgen!

Ik ben al mijn best aan het doen, want na de "ontdekking" twee dagen geleden, heb ik er al 5 afleveringen op zitten...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 10/09:
Iron man 3 (Vier 20.30u) - derde en genietbare film met dit personage.
One fine day (Vitaya 20.35u) - George Clooney en Michelle Pfeiffer spelen 2 mensen die mekaar haten maar dan verliefd worden.
Carnage (Canvas 22.35u) - Polanski verfilming van een toneelstuk (en dat is er aan te zien ook), met Jodie Foster, Kate Winslet en nog 2 acteurs.
.
A mighty heart (VTM 00.05u) - Angelina Jolie in blackface (da's dus een witte acteur die een zwart personage speelt). Shame, shame, shame!

Zondag 11/09:
Het vonnis (VTM 20.35u) - Jan Verheyenfilm met Koen De Bouw die op zijn vonnis wacht.

Maandag 12/09:
Shall we dance? (Vitaya 20.35u) - Richard Gere en Jennifer Lopez dansen de sterren van de hemel in deze film.
Lilyhammer (Canvas 23.10u) - Frank is terug in het derde seizoen! Elke avond een aflevering.

En het rare is: dat zit dus NIET op Netflix he...
Dinsdag 13/09:
Het goeie leven (één 20.40u) - een realityprogramma waar gezocht wordt naar mensen die kunnen kweken én koken (van de akker tot de bakker...). Ik ga niet kijken.
Double jeopardy (VTM 22.40u) - thriller waarin Ashley Judd de bak indraait omdat ze haar man zou vermoord hebben. Mooi niet dus. Een oudje maar een goedje, deze film.

Woensdag 14/09:
Perfect mothers (Vitaya 20.35u) - twee moeders van in de veertig beginnen een affaire met elkaars zoon. Moet kunnen.

Donderdag 15/09:
Kick-ass 2 (Q2 20.35u) - vervolgfilm waarin er nog steeds veel ass gekickt wordt.
The odd life of Timothy Green (Vijf 20.35u) - dit was een hele rare film waar ik met verwondering naar zat te kijken omdat ik hem echt genietbaar vond. Voor de hele familie. (Ik weet het: raar dat ik dat goed vond)


Ingrid Bergman met haar eigen stem (NPO2 22.55u) - deze documentaire zag ik op het filmfestival vorig jaar. Zéér het bekijken waard!

Vrijdag 16/09:
Dans la maison (Canvas 22.00u) - François Ozon, dus een aanrader zonder meer.
Armageddon (Vier 22.30u) - Bruce Willis hangt de held uit om de aarde van een komeet te redden.
Sonny boy (één 23.35u) - Nederlandse film over een interraciale relatie rond WOII.
Deux jours, une nuit (NPO2 23.35u) - uitwisseling want op de Nederlandse tv zenden ze een Belgische film uit, en wat voor één! Kijken.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten